- Geplaatst door DPRS
- Op 11 maart 2016
Dat cliënten tevreden zijn vinden wij belangrijk. In november 2015 zijn cliënttevredenheidsonderzoeken gehouden door bureau Argo (CQ-meting). Er zijn diverse interviews met cliënten afgenomen en cliënten en vertegenwoordigers hebben schriftelijke vragenlijsten ingevuld. Per locatie en type zorgvraag (psychogeriatrisch of somatisch) zijn de rapporten verschenen:
- Thuiszorg cliënten
- De Raatstede cliënten
- De Raatstede vertegenwoordigers
- Hugo-Oord cliënten
- Hugo-Oord vertegenwoordigers
Intramurale cliënten zijn heel tevreden over het zelf kunnen bepalen van de inrichting, informatie over wat er kan bij De Pieter Raat Stichting en de privacy. Er is altijd ruimte voor verbetering. De ervaringen zijn het minst positief over: genoeg personeel in huis, bejegening, maaltijden en schoonmaak. Thuiswonende cliënten zijn heel positief over de aandacht voor hoe het met hem/haar gaat en hebben veel vertrouwen in de zorgverleners. Cliënten vinden het belangrijk om meer mee te beslissen over wie komt en tijdig geïnformeerd te worden (communicatie). In februari zijn de uitkomsten met de cliëntenraad besproken en hebben wij samen afspraken gemaakt wat we gaan doen om de zorg te verbeteren. Op www.kiesbeter.nl staan gegevens (van alle zorgorganisaties) over de kwaliteit van zorg, ook deze metingen zijn hier terug te vinden.
0 Reacties