
- Geplaatst door DPRS
- Op 14 september 2020
,,Heel blij ben ik met de thuiszorg en -ondersteuning, die ik krijg van Pieter Raat. Dankzij de deskundige en liefdevolle hulp kan ik mijn energie steken in m’n gezin, m’n hondje, m’n schilderhobby en andere activiteiten. Fijn ook dat er weer ruimte is bij Pieter Raat voor nieuwe thuiszorgcliënten’’, zo vertelt mevrouw Van der Molen in de nieuwe Seniorenkrant.
Zo lang mogelijk thuis blijven wonen, in goede gezondheid. Dat is waar een ieder op hoopt. De praktijk is vaak anders. Als die ouderdom dan met gebreken komt, is het fijn als professionele en persoonlijke thuiszorg en -ondersteuning wordt geboden. Zo weet ook mevrouw Van der Molen. ,,Dankzij de dagelijkse thuiszorg heb ik energie voor leuke dingen. Ik ben heel blij met de thuiszorg die ik krijg.’’
Al 25 jaar biedt Pieter Raat een breed scala aan zorg- en welzijnsdiensten aan senioren in Heerhugowaard, waaronder thuiszorg- en ondersteuning, personenalarmering, maaltijdenservice Tafeltje Dekje en uitdagende welzijnsactiviteiten. Pieter Raat is voortgekomen uit Huis ter Kimme en Hugo-Oord en heeft zich ontwikkeld tot dé lokale zorgaanbieder in Heerhugowaard.
Thuiszorg en dementie
,,Senioren blijven tegenwoordig langer thuis wonen. Hier spelen wij op in met professionele zorg- en welzijnsdiensten”, vertelt Rita Jobben, manager Thuiszorg bij Pieter Raat. ,,In de laatste jaren van hun leven ontwikkelen senioren vaak complexere lichamelijke zorgvragen. Daarnaast komt ook dementie in de thuissituatie steeds vaker voor.” De komende 20 jaar verdubbelt het aantal 75-plussers in Heerhugowaard, het aantal senioren met dementie verdrievoudigt zelfs. ,,Wij hebben ons hierop voorbereid en onze dienstverlening aangepast. Het liefst wordt natuurlijk iedereen in zijn of haar vertrouwde omgeving oud. Hoe fijn is het, dat een zorgaanbieder de lokale gemeenschap goed kent en thuiswonen in de vertrouwde omgeving mogelijk maakt?’’
Respectvol en lief
De 74-jarige mevrouw Van der Molen krijgt dagelijks hulp van de thuiszorgmedewerker, wekelijks huishoudelijke hulp en ze is aangesloten bij de personenalarmering via Pieter Raat. ,,Elke ochtend komt er iemand van Pieter Raat om mij te helpen met wassen, douchen en aankleden. Ik ben zeer tevreden over de zorg. De medewerkers zijn respectvol en lief en ze hebben oog voor kleine details: dan doen ze bijvoorbeeld even een mooi sjaaltje om of ze spuiten een lekker geurtje op.’’
‘Zo fijn dat ik thuiszorg kreeg tijdens corona’
Ook tijdens de corona-periode kreeg mevrouw Van der Molen ‘gewoon’ thuiszorg. ,,Dat het ook anders kon, zag ik wel in het nieuws. Zo fijn, dat ik aldoor hulp heb gehad. Echt een dikke pluim. We hebben allemaal iets ingeleverd, maar toch. Ze waren er voor me. Ik had zelf mondkapjes genaaid, maar de medewerkers beschikten gelukkig over voldoende beschermingsmiddelen.’’ Humor is voor meneer en mevrouw Van der Molen heel belangrijk. ,,We lachen heel wat af. Ook met de thuishulp. Toen ik jaren geleden ziek werd, viel ik in een diep gat. Beetje bij beetje word je afhankelijker van anderen. Nu krijgen we dagelijks hulp. Dankzij Pieter Raat kan ik de energie die ik nog heb, steken in wat voor mij echt belangrijk is. Namelijk m’n man en gezin, m’n hondje Banjer, schilderen en andere activiteiten waar ik echt blij van word.’’
Thuiszorg of -ondersteuning nodig?
Heeft u persoonlijke en professionele thuiszorg of -ondersteuning nodig? Pieter Raat heeft in diverse wijken van Heerhugowaard plek voor nieuwe thuiszorg-cliënten. Bel vrijblijvend met onze medewerkers van het Cliënten Service Bureau. Zij zijn op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur bereikbaar op 072 – 57 67 276 . Of mail naar zorgbemiddeling@dprs.nl.
0 Reacties